O nouă metodă de instruire bazată pe probleme în neuroștiințe

Published: 31.05.2017

DSC_4725

O nouă metodă de instruire bazată pe probleme (PBL) sub formă de modul interdisciplinar  în neuroștiințe va fi introdusă în a doua jumătate a anului III de studii la specialitatea Sănătate publică, Facultatea de Medicină nr. 1 a Universității de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu”.

 

În acest context, în perioada 21-26 mai 2017, conferențiarii universitari Diana Stentoft și Trine Finko de la Universitatea din Aalborg, Danemarca, au desfășurat mai multe ședințe de lucru cu cadrele științifico-didactice și studenții de la Sănătate publică pentru a-i familiariza cu noua metodă de instruire.

 

Acest tip de învățare are mai multe avantaje, precum: dezvoltarea capacităților de lucru în echipă, a abilităților de comunicare, a competențelor de asimilare și integrare a cunoștințelor, organizarea individuală a procesului de studii, cercetarea unor cazuri de studii complexe încurajarea competitivității intelectuale, stimularea autonomiei în luarea deciziilor ș.a. Totodată, și pentru cadrele științifico-didactice acest tip de instruire va contribui la integrarea cercetării în procesul didactic.

 

DSC_4910Potrivit Angelei Babuci, asistent universitar la Catedra de anatomie a omului, prodecan la Medicină nr. 2, PBL este o metodă centrată pe student, care va facilita programul de instruire, deoarece studentul va învăța materialul individual, iar profesorul doar va ghida activitatea acestuia în vederea identificării obiectivelor de învățare. Astfel, studentul va avea de pregătit un caz clinic pe parcursul unei săptămâni, unde va acumula cunoștințe la toate nivelele - de   la cel morfologic, până la manifestările clinice, diagnostic și tratament în conformitate cu obiectivele de învățare stabilite la sesiunea de deschidere a cazului.

 

Noua metodă de pregătire a tinerilor specialiști se realizează în baza proiectului Introducerea în Republica Moldova a metodelor de învățare bazate pe probleme: Sporirea competitivității și angajabilității studenților, finanţat de Comisia Europeană în cadrul programului European Erasmus+. Scopul proiectului este îmbunătățirea metodologiei de predare și de învățare, precum și sporirea calității programelor de învățământ superior din Republica Moldova.

 

DSC_4901Inițiatorii proiectului sunt reprezentanții Universității din Aalborg, Danemarca, în persoana lui Romeo V. Țurcan, profesor, Departamentul Business și Management, și Universitatea Tehnică a Moldovei, în persoana Larisei Bugaian, vice-rector.

 

Partenerii proiectului sunt: Institutul Regal de Tehnologie, Suedia; Universitatea din Gloucestershire, Marea Britanie; Universitatea din Siegen, Germania; Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” din Republica Moldova; Academia de Studii Economice din Moldova; Universitatea de Stat din Bălți „Alecu Russo”; Universitatea de Stat din Cahul „Bogdan Petriceicu Hașdeu”; Universitatea de Stat din Moldova; Universitatea Tehnică a Moldovei; Ministerul Educației al RM; Asociația Naţională a Companiilor din Domeniul TIC a RM; Agenția Națională de Asigurare a Calității și Acreditare; Agenția Națională pentru Asigurarea Calității în Învățământul Profesional; Consiliul Național al Organizațiilor Studențești din Moldova; Organizația pentru Dezvoltarea Sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii. 

eu_flag_co_funded_pos_[rgb]_rightBugetul total al proiectului constituie 1,544,760 €, dintre care 657,275 € sunt alocați pentru mobilitatea studenților și a personalului științifico-didactic, iar Universității noastre îi revin 184.502,0 €. Proiectul, care se desfășoară între anii 2015-2018, prevede realizarea următoarelor obiective: formarea grupului de lucru, cercetarea bunelor practici internaționale, obținerea aprobării derogărilor înaintate Ministerului Educației, crearea structurii programului, diseminarea noului program, dezvoltarea și aplicarea unui chestionar referitor la noul program, aprobarea curriculei noi și, în final, implementarea propriu-zisă a programului.

[nggallery id=550]

 

 

 

O nouă metodă de instruire bazată pe probleme în neuroștiințe

Preluarea informației de pe site-ul USMF „Nicolae Testemițanu” poate fi efectuată doar cu indicarea obligatorie a sursei și a linkului direct accesat pe www.usmf.md.

SOCIAL MEDIA

Comentarii